Köpvillkor

  1. Om Delad rulle
  • Företaget har sitt säte i Lindome. Företagets postadress är Norra Hällesåkersvägen 151.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].
  1. Leverans
  • Det är alltid informationen i kassan som gäller angående leveranstid. Denna ändras under året och speciellt under semestertider. 
  • Våra normala leveranstider är 1-2 eller 3-5 vardagar beroende på valet som görs i kassan. OBS! Beställningar lagda på helger eller efter 07:30 skickas tidigast nästkommande vardag. 
  • Om du väljer att Förskottsbetalning till Bankgiro i kassan skickas varan först när betalningen är genomförd. 
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].
  • Vissa produkter saknar idag leveranslösning. Detta framgår i information om respektive vara. Köparen har då möjlighet att avtala tid för upphämtning. 
  • Förseningar orsakade av DHL råder vi inte över.  
  • Vid felaktigt angiven adress som leder till att paket inte kan hämtas ut debiteras kunden 295kr för att täcka våra kostnader mot DHL för adressändring. 
  • DHL väljer automatiskt närmaste servicepoint vid leveransbokning. Önskar kunden ändra detta efter varan skickats är kostnaden295kr som debiteras för att täcka våra kostnader mot DHL. Önskas ett speciellt utlämningsställe kan detta anges i meddelanderutan vid beställning, 

Ej Uthämtat paket

Delad rulle debiterar 400 kr för outlösta paket för att täcka våra kostnader. Kostnaden på 400kr är per kolli inte för en beställning innehållande flera kolli. Samtliga paket är skrymmande och vi drabbas av höga avgifter från fraktbolaget om detta inträffar. Outlösta paket omfattar ej ångerrätten enligt Distans -och hemförsäljningslagen. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och sen göra en returanmälan och sen returnera din order.  Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.


Varor för hemleverans (ej servicepoint)

Vid de tillfällen då fraktbolaget inte kan leverera sändningen beroende på att mottagaren inte varit anträffbar på angiven leveransadress eller på annat sätt inte vill eller kan ta emot godset debiterar Delad rulle 400kr per kolli för att täcka våra kostnader. Kommer kunden överens med fraktbolaget om att hämta på terminal och inte hämtar sin leverans debiterar Delad rulle 400kr per kolli  för att täcka våra kostnader. 


Upphämtning

  • Vi erbjuder, förutom att hämta när vi är på plats,  även obemannad upphämtning av beställd produkt vid en given tid. Du godkänner detta genom att ange att du vill hämta din vara utan kvittens i meddelanderutan vid din beställning. Det går även bra att meddela oss skriftligt till [email protected] efter du lagt din order. Ej upphämtad vara vid avtalad tid debiterar Delad rulle 200kr för att täcka våra kostnader. 
  • Vi ansvarar inte för personskador vid upphämtning av hela rullar. Rullarna kan vara tunga och otympliga viket kan leda till skador vid tunga lyft, något som köparen själv får bedöma och ta ansvar för. 
  • Vi ansvarar inte för skador på fordon eller annan egendom som tillhör köparen vid upphämtning av hela rullar. Dessa har ofta smutsigt emballage pga tidigare transporter och förvaring hos grossist. Det är upp till köparen att skydda sina kläder och tex inredning/bilklädsel vid hantering av rullarna. 


  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Observera att Klarna inte specificerar moms på sina fakturor kvitton, endast totalbelopp. Önskas ett fullständigt momskvitto se till att välj betalsätt  swish eller kortbetalning. 
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  • Eventuella rabattkoder gäller i regel inte för redan nedsatta priser
  • VI reserverar oss för felskrivningar i annonstexter angående priser. Det är alltid det pris som står i kassan som gäller och det är upp dit dig som kund att kontrollera priset vid betalningstillfället. 
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
  • Ångerrätten gäller ej beställningsvaror.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.

5.3 Betalning mot faktura 

  • Vid köp mot faktura (ej via Klarna) gäller 10 dagars betalning om inget annat avtalats. Ej betald faktura erläggs en betalningspåminnelse á 60kr samt 10% dröjsmålsränta. Om fakturan och betalningspåminnelsen ej betalas inom 10 dagar skickas ingen ytterligare påminnelse utan ärendet skickas vidare till tredje part. 
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  1. Ansvarsbegränsning
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
  • Vi tar inget ansvar för hur produkten används eller kostnader som uppkommer vid fel användning av produkten. 
  • Vi tar inget ansvar för kostnader som uppkommer för eventuella förseningar eller felleveranser. Exempelvis hantverkskostnader, förlängd hyra av maskiner etc. Det är upp till köparen att ansvara för att rätt material finns på plats vid en renovering. 
  1. Produktinformation
  • Vi köper in N2 och N3 duk av olika leverantörer. Duken kan därför variera i färg då vi inte råder över detta. Tänkbara färger är  svart/grå/vit såvida inget annat är tydligt specificerat. 
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgiftslagen
  • Genom att handla hos Deladrulle accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Deladrulle är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt skicka ut  kampanjerbjudanden.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Swish. Strpe samt förskottsbetalning.
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL.
  • 10.4.3 Nyhetsbrev (ej aktuellt i nuläget på deladrulle, se 10.4.4)
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
  • 10.4.4 Kampanjerbjudande
    Vi skickar ibland ut kampanjerbjudande till tidigare kunder via e-postadress. Önskar du avstå från detta meddela det per mail eller meddelande vid lagd beställning eller vid senare tillfälle. Du har givetvis alltid rätt att bli borttagen från dessa utskick men hamnar automatiskt på listan vid ny beställning om du inte angett  annat. 
  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 10.6 Rätt till rättelse 
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Deladrulle är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.



  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.