Frågor och svar

Vi fyller på allteftersom vi får frågor från våra köpare. 

Om hemsidan: 

Varför går det bara att välja avhämtning i kassan på vissa varor? 

Svar: Vissa av våra mer skrymmande produkter på deladrulle går endast att köpa  för avhämtning. Tänk på att du kan köpa flera av de kortare längderna ifall 27.5m inte räcker, utan extra fraktkostnad! Räkna med ett överlapp på minst 30cm ifall du vill skarva duken. 


Jag har gjort en beställning och  valt avhämtning, vad gör jag nu? 

Svar: Kontakta oss på på info@deladrulle.se eller ring på  031-94 81 11 så kommer vi överens om en tid för avhämtning.  


När får jag mina varor?

VI skickar normalt dagen efter din beställning är lagd. Beställningar lagda innan 08:00 skickas normalt sett samma dag.  I de flesta fall är din beställning framme redan dagen efter. Ni är alltid välkomna att ringa och fråga när er beställning blir skickad.  Vissa order har dock längre leveranstid än  en dag eftersom DHL inte kör ut varje dag till avlägsna platser. Räkna då med någon extra dag. 


Betalning:

Hur fungerar swishbetalningen ?

Svar: Om allt fungerar som det ska så slussas du automatiskt vidare efter du tryckt på "genomför köp" till en sida som väntar på din betalning. Det gäller att du skrivit in ditt mobilnummer som är kopplat till din swish. Du öppnar därefter Swish appen på din mobil och betalningen dyker upp automatiskt utan att du behöver knappa in belopp eller swishnummer. När betalningen är slutförd slussas du vidare automatiskt till sidan "Tack för din beställning!".  Vi bifogar kvitto med din beställning.


Min swish beställning gick inte igenom?

Svar: Ibland krånglar Swish. Det kan bero på din uppkoppling på mobilen, att du saknar surf eller något annat tekniskt fel som vi inte råder över. Om du inte kommer vidare till sidan "Tack för din beställning!" och/eller inte fått någon orderbekräftelse inom ett par minuter så har det blivit något  fel. Prova då gärna igen, tänk på att ange samma mobilnummer som är kopplat till din Swish. Du behöver inte oroa dig för dubbla beställningar. Du har alltid rätt att att avbryta ett köp och vi märker om något verkar konstigt i orderlistan eftersom allt arbete med orderhantering sker manuellt. 

Besök även https://www.getswish.se/driftinformation/ för aktuell driftsinformation


Varför behöver jag identifiera mig med bank id när jag väljer Klarna?

Svar: Om du väljer att betala med Klarna-> faktura så kräver Klarna identifiering för att säkerställa köparens identitet.  Detta är inget som vi påverkar utan det är  Klarna som sköter allt efter att ni valt att betala via dom. Anledningen till att vi valt just Klarna är att det är en av de mest välkända betallösningarna i dagsläget och förhoppningen är att du som kund ska  känna dig trygg med detta betalsätt. 


Min betalning med klarna fungerar inte 

Svar: Kika på https://status.klarna.com/ för klarnas aktuell driftsinformation. Om allt är som det ska där prova att starta om din webbläsare. Oroa dig inte för dubbla beställningar. Du får alltid en orderbekräftelse efter lagd beställning och skulle du mot förmodan bli en en dubblett har du rätt att avbryta köpet. Skicka i så fall ett mail till info@deladrulle.se. Vi sköter dessutom all hantering manuellt så vi upptäcker om det verkar vara en dubbelbeställning. 


Måste jag välja klarna  om jag vill betala mot faktura?

Betalning mot faktura innebär en kreditrisk för oss. Därför har vi valt Klarna som betalmetod för er som vill betala mot faktura.  Klarna ser till att du får din beställning eller att du får pengarna tillbaka. Dom skyddar dig också mot missbruk av dina personuppgifter.  Skulle ni mot förmodan inte vilja betala med Klarna går det givetvis bra att betala i förskott direkt till vårt Bakgiro: 899-8403, mottagare Astrom EDS Consulting Aktiebolag. Kontakta oss i så fall för mer info hur beställningen ska läggas. 


 

Om produkterna

 Hur går mätningen av duken till? Kan jag vara säker på att det är rätt?

Svar: Mätningen sker i nuläget i flera steg. Elmotorerna som driver riggen mäter hur många varv dom har roterat vilket ger ett mått på längden. Det sitter även ett litet mäthjul som roterar med duken och som kontroll av övriga två mätsystem visar en laser varje hel meter  så att en markering kan göras. Sist men inte minst väger vi alltid duken innan den skickas för att stämma av att inget blivit fel. Vi har satt +-0.5m på de längre bitarna och +-0.25m på de mindre. Detta är bara för att gardera oss att inte lova för mycket. 


Kan jag använda N2 till dränering? 

Svar: Det går utmärkt. N2 är bara en tjockare/tåligare duk än N1 men bara marginellt dyrare. Skulle vi välja att ta in även N1 skulle nog priset hamna på samma nivå då N2 är den mest populära duken.